Základná škola Jakubov

Dejepis PDF Tlačiť E-mail
Hodnotenie 
  1. písomná odpoveď –test
    • forma písomnej odpovede je test – max 30 min
    • s niekoľkými otázkami, kde žiak zakrúžkuje správnu odpoveď (zatvorené otázky)
    • test s možnosťou doplniť správne slovo (polootvorené otázky)
    • test s možnosťou doplniť správnu odpoveď (otvorené otázky)
    • slepá mapa
    • termín testu je určený po vzájomnej dohode so žiakmi a je známy dva týždne pred testom
    • 1 vyučovaciu hodinu pred testom je testované  učivo vždy opakované
    • Testy sú vyhodnocované bodovo, alebo percentuálne
 

  1. referát / prezentácia
    • referát je forma samostatnej písomnej práce pripravovanej doma
    • max A4 písaná na PC, ručne
    • témy vyberá vyučujúci z náučnej literatúry, internetu
    • referát nemôže byť text stiahnutý z internetu a žiaci mu musia rozumieť
    • prezentácia je forma samostatnej práce pripravovanej doma
    • v každom ročníku je presne určená forma a obsah prezentácie a termín odovzdania
    • prezentáciu prinesú na USB kľúči alebo pošlú priamo na mailovú adresu vyučujúceho
    • odpoveď musí byť súvislá 3 minúty
    • odpoveď je doplnená štyrmi otázkami zo strany vyučujúceho
    • výsledná známka je zhodnotením obsahu a formy a dodržania termínu, je nahlas oznámená žiakovi pred triedou
    • nedodržaním obsahu, formy alebo termínu je znížená známka vždy o jeden stupeň
 

  1. projekt
    • projekt je forma samostatnej domácej práce žiakov
    • forma projektu: 2D alebo 3D projekt
    • obsah projektu:
    •  projekt je zameraný na slovenské dejiny a na svetové dejiny / Dej
    • úlohou tvorcu  2D projektu:
      1. je vyhľadať texty v náučnej literatúre, internete, vybrať z textov FAKTY, vyrobiť z  nich na plagát a doplniť obrázkami, mapu, baner...
      2. obrázky na 2D projekt si žiaci stiahnu z internetu a vytlačia sami, alebo uložia na USB kľúč a požiadajú o vytlačenie vyučujúceho
    • úlohou tvorcu  3D projektu:
    •  je vyhľadať texty v náučnej literatúre, internete, vybrať z textov nápad, námet a vyrobiť MODEL– krajiny, štátu, udalosti, spôsobu života
    • Materiál na model si žiaci riešia sami, prípadne požiadajú o pomoc vyučujúceho
    • Projekt  prinesú na odprezentovanie na vyučovanie
    • Prezentácia projektu žiakom/čkou: musí byť súvislá 3 minúty
    • odpoveď je doplnená štyrmi otázkami zo strany vyučujúceho
    • výsledná známka je zhodnotením obsahu a formy, spôsobu výroby, náročnosti a dodržania termínu, je nahlas oznámená žiakovi pred triedou
    • nedodržaním termínu je znížená známka vždy o jeden stupeň
 

  1. hodnotenie odpovedí a prác je formou známok
 

  1. Tabuľka portfólia na hodnotenie pre jednotlivé ročníky na polrok
 

ročník
písomná odpoveď referát/prezentácia projekt
5. 1 1 1
6. 2 1 1
7. 1 1 1
8. 1 1 1
9. 2 1 1
 
 

  1. Vo všetkých ročníkoch sú vedomosti žiakov preverované tzv. neohlasovanými 5-minutovkami- forma:
    • max. 2 otázky s krátkou odpoveďou- polotvorené, otvorené
    • quick test- výber odpovedí z 3 možností s pomocou mapy
 

  1. Vo všetkých ročníkoch môžu a nemusia byť vedomosti žiakov preverované tzv. miniprojektami- vyhotovenie mapy, čítanie s porozumením a spracovanie textu historických prameňov. Preverovanie je individuálne.
 

  1. Vo všetkých ročníkoch sú vedomosti žiakov preverované aktivitou na hodine, dobrovoľnými domácimi úlohami, ktoré sú hodnotené iba v prípade úspešnosti – známkami : 1 alebo 2. Tieto známky sú udeľované ako motivačné
 

  1. Všetky podmienky hodnotenia sú žiakom oznámené na začiatku šk.roka. Žiaci si ich viditeľne zapíšu na prvú stranu zošita. Pred každým požadovaným preverovaním vedomostí, odovzdaním práce sú žiaci upozornení opätovne včas- 2 týždne vopred na blížiaci sa termín testu alebo práce a presný termín testu alebo odovzdania práce.

Posledná úprava ( Utorok, 14 November 2023 09:39 )
 

IŽK - rodičia

IZK


 

Zverejňovanie dokumentov


Partneri