Geografia Tlačiť
Hodnotenie 
1. písomná odpoveď –test
-                      forma písomnej odpovede je test – max 15+5 min kontrola
-                      s niekoľkými otázkami, kde žiak zakrúžkuje správnu odpoveď (zatvorené otázky)
-                      test s možnosťou doplniť správne slovo (polootvorené otázky)
-                      test s možnosťou doplniť správnu odpoveď (otvorené otázky)
-                      slepá mapa
-                      termín testu je určený po vzájomnej dohode so žiakmi a je známy týždeň pred testom
-                      1 vyučovaciu hodinu pred testom je testované  učivo vždy opakované
-                      Testy sú vyhodnocované bodovo
-                      Žiak, ktorý test nemôže vypracovať z dôvodu jednodňovej absencie, vypracuje test ďalšiu hodinu, hneď po príchode na vyučovanie
-                      Žiak, ktorý test nemôže vypracovať z dôvodu viacdňovej absencie, vypracuje test v termíne po dohode s vyučujúcim. Tento žiak môže požiadať o konzultáciu pred napísaním testu.
 
2. referát / prezentácia
-                      referát je forma samostatnej písomnej práce pripravovanej doma
-                      max A4 písaná na PC, ručne
-                      témy vyberá vyučujúci z náučnej literatúry, internetu
-                      referát nemôže byť text stiahnutý z internetu a žiaci mu musia rozumieť
-                      prezentácia je forma samostatnej práce pripravovanej doma
-                      v každom ročníku je presne určená forma a obsaha rozsah prezentácie a termín odovzdania
-                      prezentáciu žiaci prinesú na USB kľúči alebo pošlú priamo na mailovú adresu vyučujúceho
-                      odpoveď musí byť súvislá 3 minúty
-                      odpoveď je doplnená štyrmi otázkami zo strany vyučujúceho
-                      výsledné hodnotenie je zhodnotením obsahu, rozsahu a formy a dodržania termínu, je nahlas oznámená žiakovi
-                      nedodržaním obsahu, formy, rozsahu alebo termínu je znížená známka vždy o jeden bod
 
3. Projekt /diorama
-                      projekt je forma samostatnej domácej práce žiakov
-                      forma projektu: 2D alebo 3D projekt
-                     obsah projektu:
projekt je zameraný na geo témy
úlohou tvorcu 2D projektu
a.       je vyhľadať texty v náučnej literatúre, internete, vybrať z textov FAKTY, vyrobiť z  nich na plagát a doplniť obrázkami, mapu, baner...
b.       obrázky na 2D projekt si žiaci stiahnu z internetu a vytlačia sami, alebo uložia na USB kľúč a požiadajú o vytlačenie vyučujúceho
úlohou tvorcu  3D projektu
a. je vyhľadať texty v náučnej literatúre, internete, vybrať z textov nápad, námet a vyrobiť MODEL/ DIORAMU– krajiny, štátu, udalosti, spôsobu života
b.Materiál na model si žiaci riešia sami, prípadne požiadajú o pomoc vyučujúceho, obmedzia výrobu projektu z polystyrénu
c.Projekt  prinesú na odprezentovanie na vyučovanie
d.Prezentácia projektu žiakom/čkou: musí byť súvislá  1- 3minúty podľa ročníka
e.odpoveď je doplnená štyrmi otázkami zo strany vyučujúceho
f.  výsledná známka je zhodnotením obsahu a formy, spôsobu výroby, náročnosti a dodržania termínu, je oznámená žiakovi
g.nedodržaním termínu je znížená známka vždy o jeden bod
 
 
4.  Vo všetkých ročníkoch sú vedomosti žiakov preverované aj tzv. neohlasovanými 5-minutovkami- forma/vyhodnotenie bez zapísanej známky:
-                      Slúžia na screening kvality vedomostí a zručností žiakov
-                      max. 2 otázky s krátkou odpoveďou- polotvorené, otvorené
-                      quick test- výber odpovedí z 3 možností /s pomocou mapy

5.Vo všetkých ročníkoch môžu a nemusia byť vedomosti žiakov preverované tzv. miniprojektami
-vyhotovenie mapy, čítanie s porozumením a spracovanie textu historických prameňov.
Preverovanie je individuálne.

6.Vo všetkých ročníkoch sú vedomosti žiakov preverované aktivitou: domácimi testovými úlohami, ktoré sú hodnotené bodmi.
Žiak môže na ich vyplnenie použiť všetky dostupné geografické zdroje.

7.Všetky podmienky hodnotenia sú žiakom oznámené na začiatku šk.roka.
Žiaci si ich viditeľne zapíšu na prvú stranu zošita, pedagóg overí, že žiaci podmienkam hodnotenia porozumeli. Pred každým požadovaným preverovaním vedomostí, odovzdaním práce sú žiaci upozornení opätovne včas- 2 týždne vopred na blížiaci sa termín testu alebo práce a presný termín testu alebo odovzdania práce.

8. Hodnotenie odpovedí a prác je formou bodov

9.Tabuľka portfólia na hodnotenie pre jednotlivé ročníky na polrok:


ročník
Test 15min
+5min kontrola
Hodnotený
Max 20 bodov
Referát
/prezentácia
Hodnotené
max 10 bodov
Projekt
Hodnotený

Max 10 bodov
5 min slúžia na sceening zvládnutia učiva
Nehodnotené známkou
Domáce pracovné testy
Hodnotené
Max 10-15 bodov
5 2 1 1 x Nepravidelne bodovo
6 2 1 1 x Nepravidelne bodovo
7 2 1 1 x Nepravidelne bodovo
8 1 1 1 x Nepravidelne bodovo
9 1 1 1 x Nepravidelne bodovo

10. Výsledné hodnotenie predmetu geografia k polroku a koncu roka sú % premenené na  ZNÁMKU, v ktorej sú zhodnotené všetky aktivity žiaka počas každého polroka.
100%-90% =1
89%-75% =2
74%-50% =3
49%-30% =4
29%-0% =5
Posledná úprava ( Utorok, 14 November 2023 10:07 )